Köpvillkor

Köpvillkor


Fri frakt på köp över 499kr & öppet köp i 90 dagar!

Fri frakt på köp över 499kr & öppet köp i 90 dagar!

Priser och betalning I varukorgen framgår det totala priset inklusive alla avgifter, moms och eventuella fraktkostnader. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.


Betalningslösningar Kortbetalning: Du kan betala med Visa eller Mastercard. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut. Direktbetalning internetbank: När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. Faktura: Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Ingen fakturaavgift, betalningsvillkoret är 14 dagar. Delbetalning: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan.


Återbetalning Vid återbetalning återbetalas köpet inom 14 dagar till samma betalningsmedel som du använde vid beställningstillfället. Observera att återbetalningen inte innefattar av frakt- och installationskostnader. Återbetalning sker i samband med att varan är inkommen och kontrollerad av vår personal.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Leveransalternativ Vi erbjuder fri frakt på beställningar som överstiger 499kr inom Sverige. Vid ordervärde under 499kr tillkommer fraktavgift på 69kr, eller vid en order utanför Sverige inom Norden tillkommer en fraktkostnad på 699kr. Efter genomförd beställning får du en orderbekräftelse till din mail med leveranstid och information om ditt köp. När paketet lämnar vårt lager kommer du få ett nytt mail med leveransuppgifter, där du kan följa och spåra försändelsen. Det är möjligt att leverera till annan adress än folkbokföringsadress.

Paket till ombud Du hämtar ditt paket på närmsta utlämningsställe. Du får en avi via SMS med information om uthämtningsplats.
Hemleverans Mot en extrakostnad, beroende på fraktbolag är det möjligt med hemleverans. Du blir kontaktad av fraktbolaget där du får möjlighet att boka in leveranstillfälle. Företagspaket – skickas till den företagsadress du angett i kassan.

Leveranstider

Normal leveranstid efter lagd beställning på lagerprodukter är tre till sex arbetsdagar. För beställningsvaror är leveranstiden ca sex till 14 arbetsdagar. Vissa postadresser (t.ex. öar) kan det ta ytterligare tre arbetsdagar för leverans. Om en vara inte finns i lager får du kontinuerlig uppdatering om när den finns i lager igen. Vid eventuella förseningar kontaktar vi dig med information om förseningen och avtalar ny leveranstid, för att underlätta så mycket som möjligt för dig. Du har alltid rätt att häva ditt köp vid eventuell försening mot utlovad leveranspunkt.

Ej uthämtade paket Ej uthämtade paket skickas alltid tillbaka till Greatlight efter normalt 14 dagar, du får påminnelser via sms om att hämta ut ditt paket under tiden. För de varor som inte hämtas ut tar vi ut en avgift på 199kr för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

Paketering Det är viktigt för oss på Greatlight att varorna packas ordentligt och noggrant innan de skickas ut till våra kunder. Vi värnar om vårt slutresultat och vill att du som kund ska vara nöjd hela vägen - från beställning till mottagandet av varan. Därför packar vi våra varor med omtanke och miljön i åtanke! Kartongerna som dina varor levereras i är tillverkade av ett material som kommer från ett ansvarsfullt skogsbruk. Allt som kommer med kartongerna är återvinningsbart och designat för att minimera materialåtgången.


Force Majeure Greatlight kommer alltid för allt vi kan för att du som kund ska få din vara levererad. Men vi kan inte ta ansvar för förseningar till följd av omständigheter utanför vår kontroll och som vi inte kunnat förutse. Detta innefattas bland annat av krig, strejk, extrema väderförhållanden, eldsvåda, bojkott samt andra force majeure-liknande omständigheter som påverkar oss eller leverantörer. Ångerrätt & Returer På Greatlight har du alltid rätt att ångra ditt köp inom 90 dagar (!) från det att du mottagit din produkt. Är det så att produkten inte uppfyller dina krav och du önskar att returnera den till oss så gäller följande:


Så här gör du en retur:

- Meddela oss avsikten bakom returneringen inom 90 dagar (inkl. ordernummer i ämnesraden) på hello@greatlight.se
- Skriv ut retursedeln som du erhåller på mail, fyll i den och fäst den sedan på det ursprungliga emballaget. Det går också bra att använda konsumentverkets ångerblankett som finns att hämta lite längre ner på denna sida.
- Lämna in paketet hos närmsta postombud (observera att kund står för fraktkostnad på 69kr oavsett om det är delar av eller hela ordern).
- Vid godkänd retur återbetalas summan för ditt köp tillbaka till det betalningsmedel som ursprungligen användes vid beställningen av produkten.


Kostnad för eventuell installation återbetalas ej. I det fall en vara returneras skadad eller använd mer än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans egenskaper reserverar vi oss för att göra ett värdeminskningsavdrag vid återbetalning på upp till 100% av varans värde.


Returer skickas till: Greatlight AB Ättehögsgatan 8a 416 74, Göteborg

För att läsa mer om Lagen om distansavtal, klicka här. Konsumentverkets ångerblankett hittar du via länken nedan: https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf


Garanti & Reklamation Alla produkter på Greatlight säljs med ett års garanti och tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Det innebär att kunden kan få felaktiga varor reparerade eller utbytta, få pengarna tillbaka eller få ett prisavdrag, beroende på hur den individuella situationen ser ut. r> Detta kräver självklart att reklamationen är berättigad, det vill säga, att felet inte uppstått som ett resultat av att kunden använt produkten felaktigt eller själv har orsakat skadan på produkten. Om det visar sig att det inte är något fel på varan måste kunden själv betala för reparationen eller servicebesöket.
Greatlight står för kostnader vid en godkänd reklamation. Observera att felaktiga eller skadade varor inte ska användas efter att skadan upptäckts.
Så här gör du en reklamation:
- Skicka en bild på produkten och den eventuella skadan, alternativt beskriv varans defekt och maila till oss på hello@greatlight.se inom 60 dagar från att du fått din produkt. I normalfall skickar vi en ersättningsvara så snart vi kan, tillsammans med en returblankett som du fyller i och använder för att kostnadsfritt returnera den skadade produkten. Om det skulle vara så att varan kommer bort eller skadas under transporten till oss, är det du som kund som är ansvarig för godset. Eventuell reklamation ska göras inom skälig tid, vilket i vårt fall är inom två månader.

hello@greatlight.se
08-122 159 05 Till kundservice
Åldersgräns Man måste vara över 18 år för att få handla på Greatlight


I det fall en konsument inte är tillfreds med hanteringen i ett ärende kan ni vända er till ARN. Konsumenten kan även vända sig till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning. Eventuell tvist löses av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: http://ec.europa.eu/odr



Företagsinformation
Great Light i Solna AB
Org.nummer: 559220-7475