Vi har samlat alla vanliga frågor och svar på ett och samma ställe. Fick du inte svar på det du sökte? Tveka då inte att kontakta oss!

FAQ - Vanliga frågor

Frågor och svar:

    Inomhus- belysning

    Utomhus- belysning

    Smart- belysning

    Trädgårds- belysning

    Ljuskällor

    Plafond


Betalning & faktura

Vilka betalsätt finns det?

Via Klarna kan du betala med faktura, kortbetalning, delbetalning och, inom kort, även med Swish.

Om jag betalar med kort, när dras då pengarna?

Pengarna ligger som en reserverad summa på kortet, tills paketet lämnar lagret. Då ska pengarna dragits inom 1-3 arbetsdagar.

När får jag min faktura?

Fakturan släpps så snart paketet lämnar vårt lager och dyker upp i din mejl på en gång, eller inom 1-3 arbetsdagar. Har du inte fått något då går det jättebra att kontakta oss.

Kan jag handla som företag?

Det kan vi hjälpa till med! Vi har dessvärre ingen lösning - i nuläget - via hemsidan, utan enklaste är att betala med ett företagskort och att vi sedan skickar ett manuellt kvitto.

Har du inte möjlighet till det kan du kontakta vår kundtjänst så kan vi skapa en manuell faktura på ditt företag.


Beställning och leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vi använder oss av artikelkoder för att indikera om lampan finns i lager, är restnoterad eller är en beställningsvara. Hittar du inte rätt information på produkten kan du kontakta oss så hjälper vi till.

Får jag något leveransbesked?

Du blir alltid kontaktad av transportbolaget du valt inför leverans. Skulle en lampa vara restnoterad får du ett personligt mejl från vårt team med all nödvändig information.

Vad händer om min leverans blir försenad?

Du har alltid rätt att avboka en försenad leverans, annars håller vi dig uppdaterad med all information om hur din leverans kommer gå till.

Vad kostar frakten?

Fri frakt över 499 kr. Beställningar under den summan har en fraktkostnad som står specificerad i kassan – beroende på vilket fraktalternativ du väljer.

Kan jag lägga till en produkt i min befintliga order?

Tyvärr inte! Lägg en till order på produkten och kontakta oss genom den kanal som passar dig bäst så ser vi till att du får samleverans.

Hur ändrar jag namn, nummer eller adress för leveransen?

I kassan kan du ändra namn, nummer och adress. Annars är du varmt välkommen att kontakta oss så justerar vi.

Varför delas min beställning upp i flera leveranser?

För att erbjuda den bästa förpackningslösningen och snabba leveranser kan din order sändas i två eller flera kollin. Skrymmande varor skickas som hemleverans och övrigt till ditt närmsta postombud.

Om en av mina produkter har blivit försenad, vad händer då med de andra?

Vi ger dig en valmöjlighet att få leverans av de lamporna vi har hemma per omgående, och att resterande kommer senare – eller om du hellre vill ha allt i samma veva.

Vad gör jag om det saknas något i min beställning?

Dubbelkolla alltid följesedeln så alla produkter är avbockade – vi kan ha packat olika artiklar i olika paket. Om det ändå saknas kontaktar du bara oss så ser vi till att du får lampan så snart som möjligt!

Min vara är skadad vid leverans, hur gör jag?

• Det är ytterst viktigt att du först av allt granskar godset noggrant innan du skriver på fraktsedeln.

• Eventuell transportskada måste anmälas direkt av godsmottagaren till fraktbolaget samt till oss. Fraktsedeln skall i så fall ej signeras utan en anmärkning skall skrivas på fraktsedeln som både godsmottagaren och chauffören skall signera. Utan anmärkning på fraktsedeln kan skadan inte regleras.

• Dold skada på produkten måste reklameras inom sju dagar från ankomst enligt fraktsedelns datum.

• Om du upptäckt skadat gods, skall du dessutom göra anmälan direkt och dokumentera med bild samt ge en kort beskrivning. Detta skickar du sedan till oss via e-post.

VIKTIGT! DSV tar ut lagerhyra från och med fjärde dygnet efter avisering har skett. Denna lagerhyra kommer att debiteras dig som kund om du inte tagit emot godset inom denna tidsram.


Retur & reklamation

Får jag en ny produkt om den jag fick är skadad?

Vi startar upp ett skadeärende hos oss där vi ger er möjlighet till prisreducering alternativt om varan behöver bytas ut helt. Tänk på att alltid syna godset vid leverans och anmäla till oss omgående!

Hur gör jag för att avboka min leverans?

Du mejlar oss på hello@greatlight.se så hjälper vi till att avboka.

Får jag tillbaka pengar för frakt & tjänster om jag ångrar mitt köp?

Nej, ångerrätten gäller enbart för produkten.

Hur reklamerar jag min vara?

Du mejlar oss på hello@greatlight.se så hjälper vi dig vidare.

Jag har skickat tillbaka en produkt, när kommer pengarna till mitt konto?

Så snart produkten ankommit oss och vi synat att allt ser helt och rent ut kommer pengarna tillbaka till ditt konto inom några bankdagar.

Hur lång tid tar det innan mitt ärende är löst?

Vi kommer alltid svara på ditt mejl inom 24 h på arbetsdagar.

Vad händer om jag inte hämtar ut min vara?

Hämtar du inte ut varan kommer vi automatiskt debitera 199 kr i ej utlämningsavgift. Vill du fortfarande ha lampan är du varmt välkommen att kontakta oss, så skickar vi ut paketet på nytt.


Övrigt

Har ni alla varor i lager?

Inte alla! Många av våra lampor görs på beställning och då kommer de direkt från leverantören. Vi håller dig uppdaterad med all nödvändig info vid din beställning.

Jag har en produktfråga, var vänder jag mig?

Vi finns tillgängliga på mejl, i chatten och över telefon. Varmt välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Gäller öppet köp när förpackningen är öppnad?

Öppet köp gäller vid obruten förpackning. Vi kan fortfarande godkänna retur förutsatt att lampan är hel & ren samt i originalförpackning.

Viktigt är att du skickar en bild till oss innan!